Tutkimusseminaari: Tekoäly tietokonepeleissä




Tiedotuksia



AIsHockey-sivut

AIsHockey-turnaus 2002



Aikataulu
  1. 4.9. Alustusluento
  2. 11.9. J. Tähtinen: "A*-algoritmi" ja T. Pahikkala: "Geneerinen A*-reitinhaku ja reitinhaun suunnitteluarkkitehtuuri"
  3. 18.9. S. Mäkelä: "A*" ja V. Honkasaari: "Points-of-visibility -reitinhaun parantaminen ja optimointi"
  4. 25.9. M. Griese: "Etukäteen laskettu ratkaisu avoimen maaston navigaatioon" ja S. Pietilä: "Building a near-optimal navigation mesh"
  5. 2.10. R. Ramstedt: "Realistinen kääntyminen waypointtien välillä" ja M. Laaksonen: "Ryhmien ja joukkojen käyttäytymisen simulointi"
  6. 9.10. T. Leino: "Strateginen ja taktinen päättely reittipisteistä" ja M. Lasonen: "Vaikutusaluekartan hyödyntäminen strategiapeleissä"
  7. 16.10. H. Niinisalo: "Ryhmätaktiikkaa ja esiintulevat toiminnot" ja J. Argillander: "NPC-ryhmätason taktiikat sotapeleissä"
  8. 23.10. Ystävyysottelut. Tutkimusaiheita
  9. 30.10. A. Makkonen: "Muodostelmat" ja V. Lukka: "Vaikutusaluekartan rakentaminen"
  10. 6.11. A. Hamara: "Reitinhaun ja törmäyksenhallinnan suhde", J. Tuikkala: "Blackboard-arkkitehtuuri päätöksenteon apuna" ja M. Inkinen: "Bayesin verkko ja päättely epäselvissä olosuhteissa"
  11. 13.11. P. Hokkanen: "First-Person Shooter AI Architecture", L. Alakuijala: "Level-of-detail AI laajaan roolipeliin & tapahtumatietoon perustuva dynaaminen mainejärjestelmä" ja I. Lappalainen: "RTS-pelien maastoanalyysi"
  12. 20.11. M. Leinonen: "Tekoäly kilparadalla", J. Järvi: "GoCap: Game Observation Capture" ja T. Harju: "Practical Natural Language Learning"
  13. 27.11. M. Vedru: "Oppiminen ja sopeutuminen" ja T. Mäkilä: "Oppiva tekoäly"
  14. 4.12. Loppuottelut



Kuvaus

Paikka: Etäluokka

Aika: keskiviikko, klo 12-14, 4.9.-4.12.2002

Ohjaaja: Jouni Smed



Linkkejä