Tiedostoja
- AIsHockey-ohjelmisto (106 kB) (päivitetty: 2002-10-18)
- Luokkakirjaston dokumentti (239 kB), verkkoversio (päivitetty: 2002-09-03)
- Äänitiedostoja (1471 kB) (päivitetty: 2002-09-03)
Huom. Luokat on käännetty JDK:n versiolla 1.4.
Täysnäyttötilan (full screen mode) käytössä kannattaa huomioida seuraavat seikat:
- se toimii ainoastaan JDK:n versiossa 1.4
- se toimii vain mikäli alusta (mm. käyttöjärjestelmä ja näyttökortti) tukevat sitä
- se toimii kunhan Sunin koodeissa ei satu olemaan bugia
Uuden version täysnäyttö vaikuttaisi toimivan Windows-varianteissa. Ongelmana on kuitenkin se, että Alt-Tab-yhdistelmän jälkeen täysnäyttöä saattaa olla mahdoton saada takaisin esille. Kyse on JDK:n bugista, joten sille ei voi toistaiseksi mitään.
Vanhoja versioita:
- AIsHockey-ohjelmisto (100 kB) (päivitetty: 2002-09-27)
- AIsHockey-ohjelmisto (95 kB) (päivitetty: 2002-09-03)
Tärkeitä luokkia
- pelaajan massa: 75 kg
- eteenpäin suuntautuneen potkun maksimi-impulssi: 18,75 Ns
- taaksepäin suuntautuneen potkun maksimi-impulssi: 9,375 Ns
- luistimen terän suuntainen lepo- ja liikekitkakerroin: 0,2 ja 0,15
- luistimen terän vastainen lepo- ja liikekitkakerroin: 4,0 ja 0,8
- laukauksen maksiminopeus: 25 m/s
- kiekon massa: 170 g
- kiekon lepo- ja liikekitkakerroin: 0,4 ja 0,2
AIsHockey-turnaus 2002
- Alakuijala: Boomboom
- Argillander: Eläkeläiset
- Hamara: Ananasmurska
- Hokkanen: Lonely Black Stars
- Laaksonen: Dirty 1/2-Dozen
- Lappalainen, Leinonen ja Järvi: Team Gimmel
- Lasonen, Leino ja Pahikkala: GreedyGangPongers
- Makkonen ja Mäkilä: Muatalon rankerssit
- Niinisalo: Mighty MoleCules
- Ramstedt, Pietilä ja Griese: Blackadder All Stars
- Tuikkala: Germs
- Stackers
Julkistus Joukkueesta julkistetaan tarvittavat luokkatiedostot (so.
.class
-tiedostot) ja alustustiedoston joukkuekohtaiset tiedot (so. kentätTEAM
,HELMET
,JERSEY
,GOALKEEPER
,LEFT_DEFENSE
,RIGHT_DEFENSE
,LEFT_WING
,RIGHT_WING
jaCENTER
). Lähdetiedostoja (so..java
-tiedostoja) saa muttei tarvitse julkistaa.Mikäli joukkueeseen liittyy useita luokkatiedostoja, ne kannattaa koota ennen julkistusta yhdeksi jar-paketiksi komentorivillä
jar cvf Joukkue.jar AI1.class AI2.class ...Jar-pakattu joukkue voidaan purkaa ennen käyttöä (jar xvf Joukkue.jar
) tai liittää se komentorivissä luokkapolkuun:java -cp [AIsHockey.jar;]Joukkue.jar;. Client Joukkue.ini
Takaisin tutkimusseminaarin sivuille
© 2002 Jouni Smed
This software is provided for educational and non-commercial use only.