Peliohjelmointi
Tutkimusseminaari




Tiimi 1: Hydrablaster

Tekijät: J. Härkönen, J. Laasonen, P. Laatikainen, M. Laine, P. Lehto, P. Liukas, T. Mäkilä, K. Sugii.


Tiimi A: CannonFlopper

Tekijät: A. Airola, A. Arola, A. Halonen, T. Harju, A. Kuuskoski, A. Rantala, J. Savela.



Kuvaus

Tavoitteet: Seminaarin tavoitteena on konkretisoida tiimityöskentelyn perusperiaatteet ohjelmiston toteutuksessa sekä tutustuttaa osallistujat peliohjelmoinnin erityiskysymyksiin.

Sisältö: Osallistujista muodostetaan 1–2 tiimiä, jotka toteuttavat toimeksiantona peliprojektin Java-kielellä. Tiimiin jäsenillä on omat vastuualueensa (mm. käyttöliittymä, tekniset yksityiskohdat, ohjelmiston toteutus, ohjelmiston testaus ja tiimin johtaminen). Kehitystyö tapahtuu syyslukukauden aikana iteratiivis-inkrementaalisena projektina. Projektin lopputuloksena on toimiva peli.

Laajuus: 5 op. (3 ov.)

Toteutustavat: Seminaari-istunnot (18 h)

Suoritustavat: Seminaarin osallistuminen, työpäiväkirja

Aikataulu: Seminaari-istunnot tiistaisin 5.9, 12.9, 19.9, 3.10, 17.10, 7.11, 21.11, 5.12 ja 12.12 klo 8–10 ICT-talon salissa B2039

Esitiedot: Ohjelmointi II, Algorithms for Computer Games, Multiplayer Computer Games

Vastuuopettajat: Jouni Smed ja Harri Hakonen